17 Ağustos 2016 Çarşamba

Game Over olmuş anneden mesaj; OYNAYIN ;)

Bugün abartmadan söyleyebilirimki, yemek fasılları dışında tüm gün oyun oynadık. Tv saatlerini normalin yarısının da altına düşürdük. Bana da, büyük faydası oldu. Telefonuma aramalar ve parkta bir foto paylaşmak dışında dokunmadım. Dünya varmış. Telefon ve sosyal medya bazen gereksiz vaktimizi alıyormuş. Bitik bir halde miyim? Evet. Mina'nın enerjisi bitmek bilmiyor. Öğlen uykusunu 3 gündür uyumuyor. Bende artık baskı yapmamaya başladım çünkü 3-4 saat uyuyor ve hal böyle olunca gece 1-2 ancak uykusu geliyor. Sabah birlikte yaptığımız kahvaltının ardından, ben mutfağı toparlayana kadar Mina Tv izledi (15 dakika kadar). Bir de, akşam üzeri eve girdiğimiz de izlemek istedi. Geri çevirmedim. 5 dakika izleyip, oyun hamuruyla oynamaya başladı. Mina'yı, kendisine zarar vermeyeceğini düşündüğüm şeyler dışında geri çevirmedim. İzin verip karışmadım ama fazlasının zararlı olabileceği (tv, telefon) ya da gözetimim altında olduğu takdirde oynayabileceği şeyleri geri çevirmeden verip, dikkatini dağıtarak kısa sürede bırakmasını sağlarım. Zira, yasak olan şey her zaman daha caziptir. Konumuza dönersek, günün sonunda anne için herşey game over olsada, çocuğun oyuna doyması için değer. Tabi, benim bugün yaptığım gibi tüm gün oyun oynamak zorunda değilsiniz ama günü programlayıp nasıl oynaması gerektiğini öğretmezsek kendi kendine oyun kurabilmesini beklemek pek yerinde bir talep olmayacaktır... İyi uykular :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder