6 Ağustos 2016 Cumartesi

Hiçbirşeyden çekmedim, uykusuzluktan çektiğim kadar !!

26 ay boyunca hiçbirşeyden çekmedim, uykusuzluktan çektiğim kadar... Uyku yöntemlerinin hiçbirisine inanmıyorum. Çocuğun fıtratında uyku varsa uyuyor arkadaş, yoksa uyumuyor. Ağlatarak, güldürerek, rutinli, rutinsiz hepsini denedim olmayınca olmuyor. Hani çok geniş bir anneyim diye övünüyorum ya, geniş olamadığım ve hala takıntılarımın az da olsa devam ettiği konu uyku. Şunu anladımki, anne hangi konularda rahat olursa, çocukta o konuda rahat oluyor. Mina'ya 3 aydan sonra uyku eğitimi vermeye aklıma koymuştum. Kime anlatsam sen bir yerde yanlış yapıyorsun, sen kıyamıyorsun, çok şımartıyorsun dediler. Aksine, inanılmaz dominant bir anneyimdir. Sanırım genetik faktörler başı çekiyor. Bana çektiği nadir yönlerinden biri uykusuzluk. Annem, beni uyutamadığı için çıldırırmış. Mina, büyüdükçe uyku konusundaki takıntılarım arttı. Neymiş efendim bebek dediğin akşam 19:30-20:00 gibi uyurmuş. Hiçbir zaman uyumadı. Mina'yı uykusu gelmediği saatlerde zorla uyutarak, uykudan soğutup, fobi haline getirdim. Her çocuğun vücut saati farklı. Bunu ben geç ve zor idrak ettim. Çocuğu, akşam 8lerde uyuyan anneler beni hiçbir zaman anlayamayacağı gibi hak vereceklerini de düşünmüyorum. Beni, benim gibi çeken anlar :))). Biz bu konuyu 2 ay önce çözdük. 26 ay sonra bende uykuma kavuştum. Öncelikle ben Mina'nın vücut saatini kabullendim. Hiçbir zaman akşam 8-9 da yatan çocuğum olmayacaktı ama en azından uykuyla barışacaktı. Çözümüm, Mina'yı kendi haline bırakmak oldu. Zorla uyuttuğum saatleri kaldırdım. Öğlen, yeri geldi oynarken halıda, yeri geldi tuvalette :) uyuyakaldı. Zamanla koltuk ve yatağa terfi ettik :)) Akşamları maalesef hala evde uyumayan varsa asla uyumuyor. Onu da, uyku vakti diye ışıkları söndürüp hep birlikte uyuyormuş izlenimi vererek çözüyoruz. Öğlen kolay uykuya dalıyor. Akşamları, sırtına hafif bir masaj ya da masal dinleme ihtiyacı duyuyor. Velhasılkelam, çocuğunuz uyumayı seviyorsa işiniz kolay her yöntem mutlaka tutar ama sevmiyorsa zorlayıp benim gibi uykudan daha da nefret ettirmeyin derim.

Sevgiler,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder