23 Haziran 2016 Perşembe

Atopik Dermatit (Bebek Egzaması) ile Yaşamak

Gece yine kaşınma seslerine uyandım. 9 aydır hayatımızda yoktu. Çok şükür bitti demiştim ama görüyorumki mücadelemiz yeniden başlıyor. Biz, atopik dermatitle 3 aylıkken tanıştık. Birkaç ay, çocuk doktorumuzun verdiği alerji damlalarını kullandık. Bir süre sonra yeterli gelmemeye başladı ve kızarıklıklar tüm vücudunu kaplamaya başlayınca dermatoloğa başvurduk. Teşhis koydu ve kortizonlu bir karışım hazırlattı. Çocuğuna ateşi 38,5 dereceyi geçmeden ateş düşürücü vermeyen ve antibiyotik kullanmadan yaşamaya çalışan benim için "kortizon" çok ürkütücü bir kelimeydi. Her zaman yaptığım gibi kullanmadan önce çocuk doktorumuza danıştım. Bu tip karışımlarda çok az miktarlarda kullanıldığını söyleyerek beni rahatlattı. Yine de gönülsüz kullandım ama mecburdum. Maalesef, atopik dermatite ilaç tek başına kökten çözüm oluşturmuyor. Alerjik bir deri hastalığı olduğu için etrafınızdaki tüm alerjenlere de savaş açmanız gerekiyor. Dermatolog bizi bunlar içinde yönlendirerek, ilacı minimum düzeyde kullanmamızı sağladı. Biz neler yaptık; - Yün yorgan, yastık ne varsa onların yerine pamuk olanları tercih ettik. - Bütün peluş oyuncak ve giysileri evimizden uzaklaştırdık. - Halılarımızı antibakteriyel olanlarıyla yeniledik. - Arabamızı tozlara karşı sıklıkla yıkattık. - Terlemek, bu hastalığın en sevdiği şeylerden biridir. Kış aylarında bile sürekli yıkadık. Kesinlikle ılık suyla. Sıcak suyunda atopik dermatiti azdırdığını bilmekte fayda var. - İlacı minimum düzeyde kullanmak için eczanelerde satılan atopikli bebeklere özel üretilen şampuan ve losyonunu kullandık. Biz Mustela tercih ettik ve memnun kaldık. Evet fiyatları biraz yüksek ama hem ilacı minimuma indiriyorsunuz hemde 6 ay kullanıyorsunuz. - Yedirdiklerime çok dikkat ettim. Alerjen olmayan besinleri bile her ihtimale karşı birer hafta keserek yeniden verdim. Bir defa alerji yapmadı diye besinler konusunda rahat davranmamak gerekiyor. Geçen sene rahatlıkla tükettiğimiz çileği, bu sene maalesef yiyemiyoruz. - Emzirmenin kesilmesinden sonra da oldukça azalıyor çünkü annenin yedikleri de alerjik bünyeli bebekleri oldukça etkileyebiliyor. Dilerim, faydalı olabilmişimdir. Alerji ve diğer hastalıklarla savaşan bebeklere şifa diliyorum. Sağlıkla kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder