23 Temmuz 2016 Cumartesi

Kağıt, makas ve uhu üçlüsünün muhteşemliği = oyun dolu 1,5 saat


Tatil sonrası eve adapte olmak oldukça zor. Ama evde 28 aylık bir bebek varsa oyun düşünmek, oluşturmak günün en önemli parçasıdır dimi? :). Şu sıralar, kağıt ve makasla oldukça haşır neşiriz. Farklı nasıl birşey yapsam diye araştırırken, Mina'nın balıkları çok sevmesi ve bir arkadaşımın paylaşımından ilham alarak sadece renkli kağıt, makas ve uhu kullanarak bana göre sevimli bir balık yaptım. Balıktan çok uhu ilgisini çektiği için balığı parçaladı :)) Aklıma prensesli çizgi filmlere ve masallara olan ilgisi geliverdi. Kağıttan taç yaptım. Çok hoşuna gitti. Sonra renkli kağıtlardan geometrik şekiller kesip uhunun ne işe yaradığını anlatıp kullanmasına izin verdim. Deneyimledi, zararlı olabileceğini idrak etti ve işi bitince bana geri verdi. Hem geometrik şekilleri tekrarlamış, hem de el göz koordinasyonu gelişimine katkı sağlamış olduk.


Bu taç konusunu devam ettirelim dedim ve Mina 10-15 dk oyalanacağı kadar prenses oldu. Videosunu instagram hesabımdan paylaşacağım. Uhu kavgasının azizliğine uğrayan balığın aynısından bir daha yaptım. Bu sefer oynadı.


Sonra eline kağıt ve makası verip, ben sana çok aç bir kurbağa yapıcam, sende onun yemeğini hazırlarsan iyi olur dedim. O, minik minik kağıt kesip parmak gelişimini desteklerken, bende unuttuğum zıplayan kurbağayı youtube' dan yardım alarak tamamladım. Bir sürede, onunla oynadı. Son olarak, oyuncak mutfağını ve oyun hamurlarını getirerek bir de hamurlarla yemek hazırlamayı teklif ettim ve ona da olumlu cevap alarak dolu dolu eğitici, eğlenceli ve kaliteli bir 1,5 saat geçirmesini sağlamış oldum. Yeni oyunlara ve tabiki tavsiyelere her zaman açığız ;).
İyi eğlenceler... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder